Při reklamaci je nutné předložit prodejní doklad s datem a cenou nákupu.
Záruku nelze zaměňovat za životnost rostlin. Kratší životnost (například u jednoletých rostlin nebo u letniček) nelze považovat za vadu a nelze ji jako takovou reklamovat.
Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu ihned, jakmile se vada projeví. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem k odmítnutí reklamace.
Pokud kupující zboží neprohlédne ihned poté (nebo nezajistí, aby toto zboží bylo prohlédnuto), kdy na něj přejde nebezpečí škody na zboží, může uplatnit nárok z vad jen tehdy, když nezvratně prokáže, že zboží mělo tyto vady již v době přechodu tohoto nebezpečí škody.
Záruka se nevztahuje na zboží při prodeji označeném jako zlevněné nebo použité.
Záruka zaniká jestliže:
- rostliny nebyly odborně vysázeny
- rostliny nebyly vysázeny do klimatických a půdních podmínek, které vyžadují
- rostliny nebyly v záruční době odborně ošetřovány
- byly rostliny na trvalém stanovišti následně napadeny škůdci nebo chorobami
Prodávající v žádném případě nepřebírá odpovědnost:
- za škody vyplývající z provozu zboží, funkčních vlastností a škod způsobených v důsledku neodborného používání zboží
- za škody způsobené vnějšími vlivy (krupobití, povodně, extrémní změny počasí – úpal, mráz apod.), látkami škodlivého charakteru a chybnou manipulací
- za rostlinu, která odumřela v důsledku nedokonalé péče (např. nedostatečnou zálivkou, absencí nebo přemírou hnojení a neodborného tvarování)
- v případě odcizení, mechanického poškození klientem, třetí osobou nebo zvířaty